Programma’s

Op gewicht met de KR8 van voeding

EENVOUDIG, PLEZIERIG EN LEKKER OP GEWICHT!

Met het leefstijlprogramma OP GEWICHT MET DE KR8 VAN VOEDING schakel je soepel om naar een gezond voedingspatroon waarbij je stapsgewijs jouw eetgewoonten aanpast. Ook beweging en ontspanning komen aan bod. Voeding, beweging en ontspanning zijn namelijk de 3 elementen die ervoor zorgen dat jij een gezond gewicht kunt behouden.

PROGRAMMA VAN 8 WEKEN In 8 weken tijd eet jij gezonder, lekkerder en puurder, terwijl het je nauwelijks meer tijd kost. Je krijgt opdrachten voor thuis, waardoor je je leefpatroon langzaam verandert. De effecten zul je snel merken. Jouw winst: minder gewicht, meer energie, meer schoonheid en meer plezier in eten zonder snaaihonger. De vele tips en recepten helpen je deze veranderingen eenvoudig om te zetten naar een goede gewoonte.

INHOUD PROGRAMMA

  • intakegesprek
  • 8 persoonlijke consulten van 3/4 uur
  • 8 x bodyscan (wegen, lichaamssamenstelling)
  • Ondersteunend materiaal (met o.a. 3 weekmenu’s)
dat wil ik 

Dit leefstijlprogramma kan ook in groepsverband gegeven worden.

Grip op de overgang

Wat gebeurd er in een vrouwenlichaam? Herken de overgang.

Gewichtstoename, opvliegers, stemmingswisselingen, nachtzweten, hoofdpijn, geheugenproblemen. Allemaal ongemakken die je als vrouw kunt ervaren tijdens de overgang. Wist je dat ruim 1,6 miljoen vrouwen  in de overgang zijn?

Wat gebeurt er in het vrouwenlichaam waardoor deze klachten ontstaan? Door overgewicht versterken tal van overgangsklachten. Gezonde voeding is in deze periode van je leven erg belangrijk. Daarnaast kun je met het eten of het mijden van bepaalde voedingsmiddelen klachten verminderen of zelfs voorkomen.

Na de overgang neemt het risico op een aantal ziektes zoals hartkwalen, borstkanker en osteoporose toe. Door op gewicht te blijven en gezond te eten, houd je dit risico zo laag mogelijk.

Je hebt nog een mooi leven voor je! Je hebt zelf invloed op je eet- en leefgedrag. Je bent het waard!

INHOUD PROGRAMMA

  • intakegesprek
  • 8 persoonlijke consulten van 3/4 uur
  • 8 x bodyscan (wegen, lichaamssamenstelling)
  • Ondersteunend materiaal
dat wil ik 

Dit leefstijlprogramma kan ook in groepsverband gegeven worden.

 

 

Bewust suikergebruik

Met challenge week zonder suiker!

Suiker lijkt overal in verstopt. Een week lang suiker vermijden is nog niet zo eenvoudig. Het gaat veel verder dan alleen koekjes en cakejes laten staan.

Tijdens dit compacte leefstijlprogramma zul je ervaren hoe het is om gedurende zeven dagen alle producten met geraffineerde suiker uit je menu te schrappen en deze te vervangen door suikervrije alternatieven.

Het programma bestaat uit drie bijeenkomsten. Tijdens de eerste bijeenkomst bespreken we onder andere wat suiker is en wat het met je lichaam en geest doet. Waar zit suiker in, hoe herken je het en zijn er alternatieven? Van teveel suiker word je niet alleen dik, het heeft veel meer gevolgen voor je gezondheid! Een beetje dimmen met de inname van geraffineerde suiker is dus best een goed idee. Dat is echter lastiger dan het in eerste instantie lijkt. Want suiker heeft vele gezichten en veel ervan zijn goed verstopt. Zou jij bedenken dat er suiker zit in vleeswaren zoals ham of filet americain, in pindakaas met nootjes, in mayonaise, in light chips of in veel broodsoorten. Niet zo vreemd dat Nederlanders gemiddeld zo’n driekwart pak suiker per week consumeren.

Verborgen suikers  moeten wel op het etiket staan. Vandaar dat een etikettenleeslesje deel uitmaakt van de eerste bijeenkomst. Analyse van de ingrediëntenlijst is daarbij het meest belangrijk. Staat het woord suiker er niet bij? Dan ben je er nog niet: suiker kan ook vermomd zijn als bijvoorbeeld glucosestroop,  sacharose of maltodextrine. Reken erop dat boodschappen doen in het begin wat langer duurt. Gelukkig went het snel.

Tijdens de tweede bijeenkomst bereid ik je voor op de ultieme proef: “een “Week zonder suiker”. Zeven dagen lang geen geraffineerde suiker eten. De voorraadkast wordt daarvoor gevuld met producten die passen binnen deze week, aangevuld met de nodige recepten. En gelukkig zijn dat er heel veel!

Tijdens de derde en laatste bijeenkomst evalueren we de suikervrije week en is er gelegenheid tot het delen van ervaringen en het uitwisselen van recepten. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen erin zal slagen in deze week te ontbijten, lunchen, dineren en zelfs te snacken zonder gebruik te maken van geraffineerde suiker.

Deze uitdaging ga ik graag met je aan! Je krijgt een beknopte syllabus, suikervrije proeverijen met recepten, suikerpas en productenlijst. Veel zorgverzekeraars vergoeden deze cursus vanuit het aanvullende pakket, dus zonder eigen risico.

dat wil ik